lørdag 2. juli 2011

Frøken Trassig...

Hun ville være med i konkurransen, sa hun!


Jeg hadde jo så mange å velge mellom - hvite, gule, rosa, lilla, orange og røde blomster.
Fotoapparatet var nesten gått varmt i min iver etter å finne den fineste markblomsten.

- Jeg rett og slett forlanger at du velger meg!... ropte hun til hun var blå i ansiktet og strakte seg mot himmelen i all sin trassige skjønnhet.

Jeg var ikke overbevist... Denne blå lille hissigproppen, med det rare navnet Fuglevikke, ville nok ikke egentlig vært mitt førstevalg... men når jeg begynte å se litt nærmere på den så var den jo vakker.


For meg har den nesten vært som ugress å regne, der den breier seg ut og opp og klatrer rundt alt den finner på sin vei.
Jeg må nok innrømme at jeg har luket vekk metervis av denne trassige klatreplanten tidligere...
- men det er nok best å tie om det, sånn her og nå!



Jeg bøyde meg ned og knipset noen bilder av henne,
og det likte hun MEGET godt!
Hun bød på alt hun hadde, sprikte med bladene, blunket med blomstene og var seg sin skjønnhet bevisst.




Jeg ga etter for presset.... og jeg må innrømme:
- frøken Trassig fortjener sin plass i konkurransen!

BLI MED I MOSEPLASSENS
DU OGSÅ...
FRØKEN MARKBLOMST 2011 SKAL KÅRES!!!