onsdag 29. juni 2011

Så sitter jeg her da... med min rykende espresso...

DET ER BLITT EN VANE -
      eller er det blitt en uvane?



Det første jeg gjør, hver morgen, er å fylle nytt vann i espresso-maskinen...
ta frem en av de morsomme espressokoppene...
trykke påknappen så langt inn det bare går an...
      vente litt...
      vente litt til... blir den ikke varm snart da?

Titter i kaffehylla... hva har jeg lyst på i dag?

   skal vi se - Ristretto, Arpeggio, Roma...
                    Livanto, Capriccio, Volluto...
                    Indriya, Dulsão...  ihvertfall ikke noen Lungo på meg nei!

To kapsler - to trykk... Det ble Ristretto og Livanto - det blir det forresten hver dag.
Skjønner ikke hvorfor jeg alltid roter i alle kaffetypene -
              hver eneste dag står jeg der og lar kapslene gli mellom hendene -
              flotte farger og spennende navn kanskje?
Blandingen er god - det vet jeg jo - det vet jeg hver eneste dag!

     Så kjenner jeg den deilige lukten -
     snart glir den varme kaffen fløyelsmykt over tunga -
jeg blir med på en reise inn i kaffens verden...

         DAGEN KAN BEGYNNE...



BORTSKJEMT? 
 JEG? 
 JA, KANSKJE.... litt...