søndag 19. juni 2011

Hvorfor tror noen at de er bedre enn andre?

Dette er noe som forundrer meg...

     Alle mennesker er født - ikke av fri vilje - inn i denne verden.
      Alle står vi der med blanke ark, like uvitende og nysgjerrige.

Arv og miljø betyr en god del for veien videre...
men selv i en søskenflokk kan det være store ulikheter.

Vi mennesker hører sammen.
På underlig vis er vi lenket sammen
som en kjetting...


Ikke alle tar de samme valg, og ikke alle har de samme valg.

Men hvem har fasiten på hva som liksom er det optimale her i verden? Det er ingen som er mindre verd fordi de lever et litt annet liv enn det man selv har valgt.

                                     Alle strever vi, hver på vår måte, alle forsøker vi å få til livene våre.
Noen tror de vet svaret på alt, la dem tro det da...
Det viktigste synes jeg, er at hver og en av oss bør tenke at
ingen er bedre enn andre,
 vi er bare ulike!

Om man har gått på trynet, om man er blitt utstøtt, om man ikke er blitt forstått...
så er det å møte gode, vanlige mennesker
som ikke tar seg selv så høytidelig,
det beste i verden!

For min egen del har jeg lyst til å takke alle de rause menneskene jeg kjenner...
som godtar meg for den jeg er...
som lar meg få være et ledd i livets kjetting...


Det viktigste i livet er IKKE å eie mest mulig av alt det vi ikke trenger...
Det viktigste er å være en VENN !

Livets kjetting er null verd om bare ett eneste ledd blir svakt eller ruster...