onsdag 29. juni 2011

Hvem bryr seg vel om Janteloven?



Den setter vi rett og slett baken til...

1.       Du skal ikke tro at du er noe.
2.       Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
3.       Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
4.       Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
5.       Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
6.       Du skal ikke tro du er mere enn oss.
7.       Du skal ikke tro at du duger til noe.
8.       Du skal ikke le av oss.
9.       Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
10.     Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.
                                                                   Axel Sandemose, 1933.

 La oss heller bli venn med oss selv, stole på oss selv og gi av oss selv...
1.         Jeg er den eneste i hele verden som er meg, og takk for det!
2.       Jeg er akkurat like mye verd som alle andre!
3.       Klok er den som vet å finne kilden!
4.       Den kommer lengst her i livet som er bra nok!
5.       Det finnes ikke noe menneske som er ferdig utlært, i hvert fall ikke jeg.
6.       Å være seg selv kan, for de fleste av oss, være mer enn nok!
7.       Alt det jeg kan, vil jeg dele med andre. Hver og en får bidra med sitt, til det store hele!
8.       Le med… ikke av, er en god leveregel!
9.       Takk for all hjelp, støtte og kjærlighet fra mennesker jeg møter!
10.     Å dele kunnskap gir mer kunnskap!
                                                                                                                   Liss'n, 2011



La oss være den vi er, og være stolte av det!
Vi er mer enn gode nok! Og sammen er vi krutt!
Vi lar oss ikke trampe på, det har ingen rett til!
Vi står oppreist!
Uten oss - deg og meg - ville verden vært et fattigere sted!
Ikke sant?